Лучано Павароти: 🎵 Аз получих всичко от живота

 Роден на 12 октомври 1935 година в Модена, Италия, в семейство, чиято фамилия произлиза от диалектната дума "павера", която означава събирач на слама. Името му е избрано, с почит към сестрата на майка му, Лучия, починала малко преди той да се роди. 

Аз получих всичко от живота - Лучано Павароти



Семейството на малкия Лучано живее скромно - баща му Фернандо е хлебар, а майка му Аделе е работничка в тютюнева фабрика. Работничките в тези фабрики не могат да кърмят, защото тютюнът разваля кърмата. Затова майка му трябвало да реши - или да се откаже от работата, или да кърми сина си.

И така Аделе остава на работа, а Лучано се сдобива с дойка. Кърмят го заедно с още едно бебе - Мирела Френи. По-късно тя ще се прочуе като знаменито сопрано, а млечните брат и сестра ще разлюлеят големите оперни сцени.

Жените се превръщат в най-голямото вдъхновение и опора в живота на бъдещия велик тенор. В своята биография, Павароти споделя:

 "Аз съм първото момче, родено за десет години в тази къща. Това автоматично ме превръщаше в знаменитост. Всички се занимаваха с мен, изпълняваха всяко мое желание и ме оставяха да правя каквото си искам. Навярно съм толкова открит именно защото бях всеобщ любимец и непрекъснато получавах похвали."

 Малкият Лучано расте заобиколен от жени. Като се изключи баща му, който почти непрекъснато е на работа, в къщата има само жени: майка му, сестра му, двете лели. И баба Джулия, майка на майка му, класическата тъща от този район, илюстрация за матриархат, вкусна храна и здрав разум. Тя се грижи за малкия Лучано, обожава го и е обожавана.

 В живота си след това, Лучано ще има две жени, четири дъщери, една внучка и безкрайно много обожателки и приятелки.

Лучано с втората си съпруга, Николета


 Първата му съпруга, Адуа, мъдра жена, го описва така:

 "През целия си живот голяма част от любовта и сигурността той получаваше от жените. Безусловно това е една от причините да обръща толкова голямо внимание на нашия пол. Разбира се, че Лучано харесва хубавите жени, но интересното е това, че обръща голямо внимание на всички. Достатъчно е да се появи някаква жена и поведението му изцяло се променя. Целият засиява. Цялото му внимание се прехвърля върху нея, няма никакво значение дали е млада или стара, слаба или дебела, хубава или грозна. Прегръща я и се умилква около нея като котка."

 

За музиката и насладата от живота, споделено от знаменития Павароти

 

🎵 Всеки ден си напомням за всичко, което ми е било дадено... Когато пеете, вие никога не знаете, кога може да загубите гласа си и това ви кара да цените времето, през което все още пеете хубаво. 

🎵 Като форма на изкуството операта е рядко и забележително творение. Според мен тя изразява човешката драма така, както не може да бъде изразена по никой друг начин, или поне не така красиво.

🎵 Аз съм много обикновен човек. Въпреки всичко, което ми се е случвало, аз се стараех да остана обикновен човек - такъв, какъвто започнах.

🎵 В операта, както при всяко изпълнителско изкуство, за да бъдете търсен и да налагате високи хонорари, трябва да бъдете несъмнено добър, но също и известен. А тези двете са съвсем различни неща. 

🎵 Нищо от това, което ми се е случвало, не ме е карало да се чувствам мрачен или потиснат. Аз обичам живота си.

🎵 Мисля, че най-важната характеристика, която притежавам, е, че когато включите радиото и чуете, че някой пее, вие знаете, че това съм аз. Не бъркате гласа ми с никой друг. 

🎵 Мисля, че живот в музиката е красиво изживян живот и аз именно на нея съм се посветил.

🎵 Чуйте, аз получих всичко от живота, наистина всичко. Ако сега загубя, с добрия Господ ще сме квит.

Лучано Павароти

 

Лучано Павароти е кавалер на Големия кръст – висш италиански орден за заслуги (Cavaliere di Gran Croce (OMRI)). Той постига ненадмината слава не само в оперната, но и в популярната музика. И в крайна сметка се превръща в един от най-успешните тенори на всички времена.

Напусна този свят на 71 години през 2007-ма.



Ще съм благодарна да оцените моя труд и гласувате за блога ми на:
 

BGtop



Споделете с приятели:



Follow Reflect4u - Three in one

Pepa Tabakova

Публикуване на коментар

По-нова По-стара